Kategórie

TOP PRODUKTY

prof. RNDr. Stanislav Holec, PhD.

prof. RNDr. Stanislav Holec, PhD.

Profesorom v odbore Teória vyučovania fyziky je od roku 2004. Od tohto dátumu v pozícii profesora pôsobil na Katedre fyziky Fakulty prírodných vied UMB v Banskej Bystrici.

Výsledky jeho výskumu boli zverejnené vo viacerých publikáciách i vo forme učebných pomôcok. K najvýznamnejším patria publikácie zamerané na výučbu fyziky v kontexte výučby ďalších prírodovedných predmetov (integrovaná prírodoveda), využívanie bádateľských metód v procesoch výučby a učenia sa a výstupy venované problematike školských reálnych a modelových experimentov.

Jeho prínos pre rozvoj uvedených oblastí výskumu ocenila aj vedecká komunita na Slovensku i v zahraničí. Prejavilo sa to okrem iného aj členstvom vo vedeckých radách viacerých fakúlt na Slovensku, udelením ocenení od slovenských a zahraničných univerzít i od odborných združení.

Je autorom a koordinátorom viacerých úspešných projektov zo zahraničných grantových schém i z domácich grantových agentúr:

  • 1994 - individuálny mobilitný grant British Council, v rámci ktorého absolvoval mesačný pobyt na univerzitách v Londýne a Sheffielde.
  • 1995 - v grantovej schéme Európskej komisie bol úspešný spolu so svojimi spolupracovníkmi s projektom Science Teacher Training 2000 s dobou riešenia v rokoch 1995 – 1998.
  • 2000 - 2003 - koordinátor slovenskej účasti v medzinárodnom pilotnom projekte Leonardo: Computer Laboratory for Science and Technology (ComLab-SciTech).

Bol vedúcim projektov v grantovej schéme KEGA:

  • 2012 – 2014 - „Využitie nových metód a foriem vo vzdelávaní učiteľov fyziky a ich žiakov s dôrazom na rozvoj kompetencií v oblasti prírodovedného bádania“.
  • 2016 - 2018 - „Rozvoj poznávacích operácií žiakov prostredníctvom experimentálnych aktivít vo výučbe školskej fyziky a ďalších prírodovedných predmetov“.

Ako spoluriešiteľ sa podieľal so svojimi spolupracovníkmi na riešení ďalších grantových projektov:

  • 2013 – 2016 - Projekt FP7 – Science In Society „Chain Reaction: A Sustainable Approach to Inquire Based Science Education“.
  • KEGA 2018 – 2020 - „Implementácia bádateľsky orientovaného modelu vzdelávania s využitím nových technológií na báze mikrokontrolérov vo vyučovaní fyziky strednej školy“.
  • KEGA 2020 – 2022 - „Učenie sa experimentovaním v centre neformálneho fyzikálneho vzdelávania“.
  • KEGA 2022 – 2024 - „Celoživotné vzdelávanie učiteľov fyziky zamerané na rozvoj bádateľských kompetencií žiakov”.

Viac informácií o aktivitách pracoviska Katedry fyziky FPV UMB a voľný prístup k veľkému množstvu užitočných materiálov môžete nájsť na stránke katedry v časti „Materiály na vyučovanie“ a aj v časti „Výstupy projektov“.

Geometrická optika názorne PLUS

Produkt pridaný do porovnávania!